» Bodi sprememba, ki si jo želiš videti v svetu«(M. Gandhi)

AVTORJA IN VODJA PROJEKTA:

Dr. Nejc Jelen, vodja projekta Mednarodni dan strpnosti  – dan za strpnost in prijateljstvo, Izobraževalni center Eksena

Ajda Bezenšek, mag. prihosoc. svet., sovodja projekta, Društvo za strpne odnose Eksena

            V vrtcu smo sodelovali v projektu Mednarodni dan strpnosti – dan za strpnost in prijateljstvo. Namen projekta je poglobiti vedenje o pomenu strpnosti in izpostaviti problematiko nestrpnosti. Skozi uresničevanja vseh ciljev poskušamo preko projekta spodbujati prijateljstvo med otroki, medsebojno spoštovanje, razumevanje, sprejemanje ter posledično tudi sodelovanje med njimi.

 CILJI PROJEKTA:

  • uresničevanje otrokovih in človekovih pravic v praksi
  • uresničevanje strpnih odnosov ter vse cilje, ki so zapisani na deklarativni ravni, prenesti na operativno raven, kjer se gradi prijateljstvo, sprejemanje medsebojne raznolikosti in spoštovanje
  • zavedanje pomena strpnih odnosov v naši družbi
  • prepoznavanje nestrpnosti, njenega delovanja in posledic, ki jih povzroča
  • graditi družbo, ki je ustvarjalna in ne uničevalna.

Tako smo v torek, 12. 11. 2024 v vrtcu izvedli Mednarodni dan strpnosti. Sam pogovor smo pričeli s pozdravno pesmijo jutranjega kroga. Nato je naš dežurni otrok določil vreme, dan in obkrožil na koledarju današnji datum. Mislim, da je tudi to strpnost, ko se med seboj poslušamo, si pomagamo in sodelujemo. Smo namreč zelo majhen vrtec z enim oddelkov, trenutno s 14 vpisanimi otroki. Otroci so stari od 1 do 6 leta. Vsi prihajajo iz ene vasi in vsi se med seboj poznamo. V našem vrtcu ne zaznavamo nasilja, nestrpnosti. Otroci so od prvega dne vpeti v to, da si en drugemu pomagajo. Predvsem se mlajši učijo od starejših. Starejši pa od mlajših. Igra poteka velikokrat tako, da si vloge razdelijo pri igri tako starejši kot mlajši. Četudi kakšen mlajši vzame igračo starejšemu, pri tem ne uporabi sile, ampak mu lepo razloži, da se to ne dela in mu jo bo dal, ko je več ne bo potreboval. Zato mi ni bilo težko razložiti kaj pomeni biti strpen oziroma kdo in kaj so prijatelji. Ker imamo le 6 otrok starejše starostne skupine, sem izbrala pravljico Mavrična ribica, ki so jo lahko poslušali tudi mlajši otroci.

V nadaljevanju smo se pogovarjali o tem, da biti dober prijatelj ni dovolj, če imaš lepe obleke, ampak, če znaš pomagat prijatelju. Otroci so naštevali kako biti dober prijatelj, da prijatelju posodiš igračo, da mu pomagaš obuti čevlje, zavezati vezalke, mu poiskati njegovo ščetko, da znaš počakat na vrsto,…Ker če tega ne zmoreš, se s tabo nobeden ne pogovarja, ti pa si žalosten. Skratka starejši otroci so razumeli pomen zgodbe. Mavrično ribico in njene prijatelje ter strašno hobotnico so otroci poustvarili z risanjem. Likovna dela otrok smo razstavili v vrtcu.